Easy Coupon 10,5%* | Wilgenhaege

Heeft u een vraag?
Neem contact op

Inschrijving op Easy Coupon 10,5% geopend

De inschrijving op het nieuwe beleggingsproduct Easy Coupon 10,5%* met als onderliggende waarden de aandelen Besi en L’Oréal is geopend.

Nieuw bij dit beleggingsproduct: Ook rente-uitkering bij dalingen tot 20%!

Schrijf in voor vrijdag 9 juli 15.00 uur. Er geldt een minimale inleg van 10.000 euro

Wanneer kan Easy Coupon 10,5%* interessant zijn voor u?

  • Als uw visie is dat de aandelen Besi en L’Oréal gelijk aan of boven 80% van de Startwaarden staan op de jaarlijkse meetmomenten (zoals toegelicht in de brochure);

  • Als u het zich kunt permitteren om volledig koersrisico op uw inleg te lopen;

  • Als uw beleggingshorizon voor deze inleg minimaal 5 jaar is.

*Easy Coupon 10,5% is een beleggingsproduct. Beleggen brengt risico’s met zich mee. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Bekijk hier de brochure

Inschrijven?

U kunt inschrijven tot uiterlijk vrijdag 9 juli 15.00 uur. Inschrijven kan uitsluitend via Wilgenhaege Capital Markets B.V. door contact op te nemen via 023-5679900 of klik op de button “Inschrijven”. Wilgenhaege verstrekt geen beleggingsadvies. Voordat u tot een belegging overgaat, dient u zelf na te gaan of uw beleggingsprofiel aansluit bij de kernmerken van het product of eventueel uw eigen adviseur te raadplegen.

Hoe werkt Easy Coupon 10,5%*?

Wilt u weten hoe het product werkt? Lees dan de brochure. Hierin vindt u de kenmerken van het product, rekenvoorbeelden bij verschillende scenario’s, een overzicht van de kosten en de belangrijkste risico’s.

Interview met beleggingsexpert Tjerk Smelt

Wat zijn de toegevoegde waarden van de beleggingsproducten van Wilgenhaege, zijn ze wel verhandelbaar en is zo’n hoge rente wel realistisch? Dat willen we u graag toelichten. Lees het interview met beleggingsexpert Tjerk Smelt.

‘Gestructureerde Beleggingsproducten in elke beleggingsportefeuille!’

Bij beleggen is de trend diversificatie; gestructureerde beleggingsproducten passen volgens Tjerk Smelt,
directeur bij Wilgenhaege Capital Markets, zeker in dat plaatje.

Wilgenhaege geeft regelmatig gestructureerde beleggingsproducten uit, maar wat is een gestructureerd beleggingsproduct precies?
Kort gezegd, het zijn beleggingsproducten waarvan de werking van tevoren vastligt. Met de werking bedoel ik natuurlijk niet het uiteindelijke rendement, want dat kan helaas niet gegarandeerd worden, maar wel op welke wijze er rendement kan komen, wat de risico’s zijn, of er een bepaalde mate van bescherming in opgenomen is en de looptijd. Dat laatste is bijvoorbeeld een belangrijk verschil in de vergelijking tot beleggingsfondsen; een gestructureerd beleggingsproduct kent een looptijd, meestal maximaal 5 jaar.

 

Voor de crisis van 2008/2009 zag je deze producten bij meer banken en beheerders. Waarom gaan jullie door terwijl andere partijen gestopt zijn?
Inderdaad zag je deze producten heel veel in de periode 2002 tot eind 2008. In de financiële crisis die daarop volgde stopte een groot aantal beheerders en banken met de uitgifte. De producten worden meestal uitgegeven door banken en die zaten in het verdomhoekje. Daarnaast is de rente een belangrijk component. Hoe lager de rente, hoe moeilijker om een dergelijk product te bouwen. En als derde reden noem ik de wet en regelgeving. Voor de crisis werden de producten gelanceerd aan de hand van een folder, mooie kleuren en slogans. De informatieverschaffing moet nu veel uitgebreider, niet alleen wijzen op de kansen, maar ook duidelijk maken wat de risico’s kunnen zijn.

Nog steeds worden er significante bedragen in gestructureerde beleggingsproducten geïnvesteerd, ook bij de bekende groot- en effectenbanken, maar dan vrijwel alleen voor de zeer welgestelden of grotere institutionele partijen en stichtingen. Wij zijn doorgegaan voor alle soorten beleggers en hebben nu dus een unieke positie.

 

De rente die bij een aantal van jullie producten staat, lijkt onwerkelijk hoog; hoe werkt dat? Betekent dat niet ook een torenhoog risico?
Het aantrekkelijke van deze producten is vaak de mogelijkheid op een hoge rente-uitkering. Die rente is wel in de meeste gevallen voorwaardelijk; dus zeker niet gegarandeerd. Bijvoorbeeld alleen wanneer op een bepaalde datum, zeg over een jaar, de koers van de onderliggende waarden, bijvoorbeeld 2 aandelen, gelijk of hoger staat aan de startkoers.

 

Hoe hebben de gestructureerde beleggingsproducten het gedaan in de Corona-dip?
De markt is zeer hectisch geweest en daar hebben gestructureerde beleggingsproducten ook onder geleden. Wanneer een product gebaseerd is op een index of aandeel dat hard is gedaald, daalt het gestructureerde beleggingsproduct vaak ook.

Het voordeel van gestructureerde beleggingsproducten ten opzichte van een aandeel of index is echter dat er vaak een bepaalde mate van bescherming in zit. Bijvoorbeeld dat de markt tot wel 30% mag dalen, tussentijds of op de einddatum, om toch de inleg terug te ontvangen.

Ook in de dip van de markt zijn wij doorgegaan met de uitgifte van producten. En dat zie je dan ook direct terug in de mogelijke rente-uitkering. Hoe hectischer, hoe volatieler de markt, hoe mooier de rentecoupon op het product kan uitpakken.

 

Wat zie je nu in de markt?

Een aantal verschillende ontwikkelingen. In de eerste plaats zie je dat er een verschuiving plaatsvindt van de standaard beleggingsportefeuilles, de standaard profielen van 1 tot en met 5, dus een deel aandelen en een deel obligaties, naar de toevoeging van meer alternatieven. Zowel aan de aandelen- als aan de obligatiekant. Simpelweg omdat de rente extreem laag of zelfs negatief is en omdat de aandelenmarkt niet altijd datgene brengt dat men zoekt. Alternatieven zoals bijvoorbeeld gestructureerde beleggingsproducten kunnen dan een uitkomst zijn.

Een andere reden is diversificatie. Dus niet allemaal beleggingen die met het datzelfde beurssentiment meegaan. Voeg alternatieve beleggingen, zoals beleggingen buiten de beurs om en gestructureerde beleggingsproducten, toe aan de klassieke profielportefeuille en je creëert veel meer stabiliteit.

 

Laatste vraag: wat is de gouden tip bij jullie beleggingsproducten?
Een tip over een mooie belegging geef ik niet. Zo’n tip heeft vaak een heel beperkte houdbaarheid. Wij geven overigens de beleggingsproducten uit op basis van execution only. Dat houdt in dat wij graag alle informatie verstrekken, maar dat de belegger zelf beslist.

Maar een logische tip is natuurlijk dat je je moet gaan inlezen. Vaak weten beleggers bijvoorbeeld wel dat gestructureerde beleggingsproducten een maximale looptijd hebben, maar niet dat deze ook dagelijks verhandelbaar zijn. En nogmaals, het mooie van gestructureerde beleggingsproducten is dat “het is wat het is”; het staat allemaal uitvoerig beschreven in de brochure.

Daarnaast is mijn tip dat enkel een gestandaardiseerde beleggingsportefeuille aanhouden niet helemaal meer aansluit bij de huidige markt. Pas alsjeblieft diversificatie toe in de beleggingsportefeuille. Dus naast aandelen en obligaties ook oog hebben voor bijvoorbeeld gestructureerde beleggingsproducten en private investeringen. En vanzelfsprekend ben ik bereikbaar om over die mogelijkheden te sparren.

 

 

Veelgestelde vragen?

Een gestructureerd beleggingsproduct is samengesteld uit verschillende beleggingsinstrumenten. Vaak is het een combinatie van obligaties en opties. Met de optie wordt de kans op een resultaat nagestreefd. Dit resultaat is vaak voorwaardelijk. Een voorwaarde kan bijvoorbeeld zijn dat de koers van een bepaald aandeel of de stand van een bepaalde index op of boven een bepaald niveau staat. Doordat het resultaat voorwaardelijk is kan er een relatief hoge beloning tegenover staan.

Ja, de beleggingsproducten via Wilgenhaege zijn dagelijks op continue basis verhandelbaar. De uitgevende instelling zorgt (onder normale omstandigheden) voor een koop- en een verkoopkoers (het verschil tussen de koop- en verkoopkoers is 1%, als u dus op hetzelfde moment zou kopen en verkopen heeft u 1% verlies in de koers). Bij tussentijdse verkoop is de prijs van het beleggingsproduct gelijk aan de actuele waarde op het moment van handelen. De actuele waarde kan zowel hoger als lager zijn dan de nominale waarde.

U geeft uw opdrachten telefonisch en per e-mail door aan Wilgenhaege (maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 uur en 17.00 uur) op het nummer: 023 – 567 99 00.

Gestructureerde beleggingsproducten hebben een bepaalde looptijd en specifieke kenmerken die van tevoren bekend zijn. De gestructureerde producten zijn dagelijks op continue basis verhandelbaar, maar lenen zich minder voor actieve handel. U kunt de ontwikkelingen van uw beleggingen volgen via onze beveiligde inlogomgeving en via de app.

Een gestructureerd product is samengesteld uit verschillende beleggingsinstrumenten. Vaak is het een combinatie van obligaties en opties. Met de optie wordt de kans op een resultaat nagestreefd. Dit resultaat is vaak voorwaardelijk. Een voorwaarde kan bijvoorbeeld zijn dat de koers van een bepaald aandeel of de stand van een bepaalde index op of boven een bepaald niveau staat. Doordat het resultaat voorwaardelijk is kan er een relatief hoge beloning tegenover staan.

Gestructureerde producten zijn kant en klare producten. De producten kenmerken zich doordat ze een bepaalde looptijd en specifieke kenmerken hebben die van tevoren 100% bekend zijn. De gestructureerde producten zijn wel dagelijks op continue basis verhandelbaar, maar lenen zich minder voor actieve handel. U kunt de ontwikkelingen van uw beleggingen volgen via onze beveiligde inlogomgeving en via de app.

Gestructureerde producten hebben een bepaalde looptijd en specifieke kenmerken die van tevoren bekend zijn. De gestructureerde producten zijn dagelijks op continue basis verhandelbaar, maar lenen zich minder voor actieve handel. U kunt de ontwikkelingen van uw beleggingen volgen via onze beveiligde inlogomgeving en via de app.

Ontvang €200,- korting op de aankoopkosten

Koopt u de Easy Coupon 10,5%* en brengt u ons in contact met een kennis of zakenrelatie die ook inschrijft op de Easy Coupon 10,5%*, dan ontvangt u een korting van 200,- euro op de aankoopkosten voor elke kennis of zakenrelatie die u heeft aangebracht.

Inschrijven?

Laat hieronder uw gegevens achter. Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met u op om de benodigde documenten met u in te vullen.

Heeft u nog vragen?

Stel hier uw vraag. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Wilt u alle informatie nog per e-mail ontvangen?

Meer over de aandelen Besi en L'Oréal

NN Group is een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen. NN Group bestaat uit NN (Nationale-Nederlanden) en NN Investment Partners (NN IP). Nationale-Nederlanden omvat ook Nationale-Nederlanden Bank N.V., die bancaire producten (voornamelijk hypotheken en spaarproducten) aanbiedt. NN heeft meer dan 17 miljoen klanten en ontving in 2019 ruim 14,5 miljard euro premie-inkomen. NN IP heeft circa 276 miljard euro vermogen onder beheer.

Het onderliggend bedrijfsresultaat bedroeg in 2019 1,794 miljard euro. 58% van het bedrijfsresultaat wordt in Nederland gerealiseerd, waarvan ruim 80% uit levensverzekeringen. 16% van het bedrijfsresultaat komt uit Europese verzekeringen, 13% uit levensverzekeringen in Japan en 10% uit Asset Management. Sinds 2 juli 2014 is het nieuwe bedrijf NN Group N.V. beursgenoteerd aan Euronext in Amsterdam.

In 2011 zijn de verzekerings- en vermogensbeheeractiviteiten van de (toenmalige) ING-groep afgesplitst. In 2017 nam NN Group Delta Lloyd over en zijn de activiteiten in Nederland en België samengegaan. NN Group is met de merken Nationale- Nederlanden, NN Investment Partners, ABN AMRO verzekeringen, Movir, AZL, BeFrank en OHRA actief. Het hoofdkantoor van NN Group is gevestigd in Den Haag.

Nestlé (opgericht in 1866 door Henri Nestlé) is het grootste bedrijf in de voedingsmiddelenindustrie ter wereld. Nestlé verkoopt diverse productcategorieën en heeft meer dan 2000 merken, van wereldwijde iconen tot lokale favorieten. In de verkoop van koffie zijn ze de grootste ter wereld met bekende merken als Nescafé, Nespresso, Nesquik en Starbucks (in supermarkt). Ook in de verkoop van zuigelingen- en babyvoeding is Nestlé de grootste ter wereld met merken als NaturNes, Nestlé en Gerber, net als in de productie en verkoop van fleswater met premium merken als Perrier en S.Pellegrino. Andere bekende merken van Nestlé zijn Maggi, Garden Gourmet, Wanger pizza, Kitkat, Smarties, Lion en Haagen-Dazs. Nestlé is ook actief in de productie en verkoop van diervoeding, waaronder de merken Bozo, Felix, Purna en Gourmet. Hiermee hebben ze wereldwijd een nr. 2 positie. Tot slot is Nestlé producent en leverancier van dieetvoedingen voor medisch gebruik met merken als Resouce, Clinutren en Novasource.

In 2020 behaalde Nestlé in totaal een omzet van CHF 84,343 miljard en een onderliggend bedrijfsresultaat van CHF 14,9 miljard. Ongeveer 45% wordt gehaald uit Noord- en Zuid-Amerika, 29% uit de regio Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika en 26% uit de regio Azië, Oceanië en Afrika (excl. Noord-Afrika).

Nestlé is aanwezig in 186 landen over de hele wereld en had eind 2020 273.000 medewerkers.

BE Semiconductor Industries NV (Besi) is een Nederlands bedrijf dat is opgericht in 1995 en is een van de grootste producenten en leveranciers ter wereld van machines voor de assemblage van halfgeleiders en elektronica-industrie. Besi verkoopt een breed portfolio aan machines. De belangrijkste machines die ze maken zijn machines die zorgen voor een verbinding tussen de chip en andere componenten (Die Attach) en machines om de chip te beschermen (verpakking). Besi ontwerpt, ontwikkelt, produceert, verkoopt, installeert en onderhoudt de machines. In de markt voor Die Attach heeft Besi wereldwijd een marktaandeel van 37% en op het gebied van packaging (bron presentatie Besi mei 2021).

Vroeger was dit een sterk cyclische industrie die meebewoog met de vernieuwingscycli in de pc-markt. Met de opkomst van onder meer smartphones, kunstmatige intelligentie en Internet of Things (intelligent beheer van residentiële, industriële en gemeentelijke apparatuur en functies, industrie 4.0, zelfrijdende auto’s) is de markt breder en stabieler geworden. De innovaties op dit vlak zorgen voor een structureel hoge groei en vraag naar steeds meer geavanceerde machines.

De grote stijging van marge in de afgelopen vijf jaar (brutomarge van 40% in 2013 naar 59% in 2020), is het gevolg van verplaatsing van productie naar Azië en van een steeds sterker wordende marktpositie. Dit laatste is het gevolg van de continue trend naar steeds kleinere chips die in steeds grotere volumes moeten worden geproduceerd. Hierdoor is de complexiteit van de machines waarmee dit moet gebeuren exponentieel toegenomen. Vroeger zat deze complexiteit vooral in het maken van de chip zelf. De afgelopen jaren is juist ook aan de assemblage- en verpakkingskant de complexiteit sterk toegenomen. Besi genereert veel cash waardoor het in staat is om veel te blijven investeren in Research & Development en waar nodig kleine overnames te doen. Hiermee wordt het marktleiderschap in de niches waarop het actief is verder versterkt. De marge van Besi behoort tot de beste in de sector.

Klanten zijn in de eerste plaats leidende multinationale chipfabrikanten, assemblageonderaannemers en elektronica en industriële bedrijven en omvatten Apple, ASE, Amkor, Bosch, Heptagon, Infineon, Intel, JCET/STATS ChipPAC, NXP, Samsung, Sharp, Skyworks, Sony, STMicroelectronics, TFME, Toshiba en TSMC. De belangrijkste activiteiten vinden plaats in Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Maleisië en China. Besi exploiteert faciliteiten, die bestaan uit ruimte voor productie- en ontwikkelingsactiviteiten, evenals verkoop- en servicekantoren in Europa, Azië en Noord-Amerika.

De L’Oréal groep is een Frans beursgenoteerd bedrijf dat actief is in cosmetica en schoonheidsverzorging. Deze markt groeide in de periode 2011-2019 jaarlijks ongeveer 4-6%. L’Oréal is wereldwijd actief, bezit 36 merken en is actief in 150 landen. L’Oréal is wereldwijd marktleider (marktaandeel ruim 16%) op het gebied van beauty en concurreert met ondernemingen zoals Unilever (marktaandeel 11%), Estee Lauder (8%) en Procter & Gamble (7%). L’Oréal haalt 35% van de omzet uit Azië, 25% uit Noord-Amerika, 27% uit West-Europa, 5% uit Latijns-Amerika, 6% uit Oost-Europa en 2% uit Afrika/ Midden Oosten. L’Oréal haalt 40% van de omzet uit huidverzorging/ zonnebrand, 15% uit haarverzorging 11% uit haarkleur, 21% uit make-up, 9% uit parfums en 4% uit overige producten. L’Oréal verkoopt haar producten via retailers, apothekers, professional outlets en online. Met name online groeit L’Oréal sterk (ruim 60% t.o.v. de marktgroei van 40% in 2020) en in dat segment worden hoge marges gehaald. Inmiddels haalt L’Oréal 26% van de omzet online.

L’Oréal bestaat uit 4 divisies: professional products division (m.n. gericht op kappers met merken zoals Redken and L’Oréal Professionnel), consumer products division (met merken als L’Oréal Paris in het beauty segment, Maybelline New York in make-up segment en Garnier als natural brand), L’Oréal luxe (met merken zoals Lancome, Yves Saint Laurent, Biotherm en giorgio Armani) and the active Cosmetics division (marktleider in dermocosmetica met merken zoals La Roche Posay en Vichy).

Belangrijke informatie

*Easy Coupon 10,5% is een beleggingsproduct met een hoog risico. U dient het prospectus goed te lezen om de potentiële risico’s en voordelen in verband met de beslissing om in de effecten te beleggen volledig te begrijpen. De goedkeuring van het prospectus door de bevoegde autoriteit is geen aanprijzing van de aangeboden effecten. De waarde van Easy Coupon 10,5% kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. U kunt uw volledige inleg verliezen. U dient uw beslissing om te beleggen in Easy Coupon 10,5% uitsluitend te nemen op basis van het prospectus, de supplementen bij het prospectus en de definitieve voorwaarden (Final Terms) van Easy Coupon 10,5%. Deze documenten zijn beschikbaar via onderstaande button

Wilgenhaege Capital Markets B.V. staat geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) te Amsterdam en beschikt over een vergunning op grond van artikel 2:96 Wet op het financieel toezicht.