Adyen 10,2% | Wilgenhaege

Adyen 10,2%

Heeft u een vraag?
Neem contact op

Inschrijving op Adyen 10,2%* geopend

De inschrijving op het nieuwe beleggingsproduct Adyen 10,2%* met als onderliggende waarde het aandeel Adyen is geopend. Schrijf in voor vrijdag 18 februari 15:00 uur. Er geldt een minimale inleg van 10.000 euro.

Hoe werkt Adyen 10,2%?

Adyen 10,2% wordt uitgegeven door BNP Paribas S.A. (BNP Paribas) en heeft een looptijd van maximaal vijf jaar. Adyen 10,2% wordt vervroegd afgelost op het moment dat op één van de jaarlijkse peildata het aandeel op of boven de Startwaarde staat. U krijgt dan 100% van uw nominale inleg terug én een rente-uitkering. Die kan 10,2%, 20,4%, 30,6%, 40,8% of 51% zijn. Indien het aandeel Adyen onder de Startwaarde noteert zijn er verschillende scenario’s. De scenario’s met concrete voorbeelden staan beschreven in de brochure.

Wilt u de informatie liever per e-mail toegestuurd krijgen?

Wat maakt Adyen 10,2%* interessant voor u?

  • Adyen 10,2% geeft kans op een aantrekkelijke rente-uitkering;

  • Adyen 10,2% heeft een looptijd van minimaal één tot maximaal vijf jaar;

  • Adyen 10,2% is tussentijds verhandelbaar.

*Adyen 10,2% is een beleggingsproduct. Dit beleggingsproduct wordt verkocht op basis van Execution Only. Alle kenmerken en eventuele risico’s staan beschreven in de brochure en het prospectus, hieronder te downloaden.

De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Bekijk hier de brochure

Wilt u de brochure liever per e-mail of per post ontvangen?

Inschrijven?

U kunt inschrijven tot uiterlijk vrijdag 18 februari 15:00 uur. Inschrijven kan uitsluitend via Wilgenhaege Capital Markets B.V. door op de button “Inschrijven” te klikken. U vult uw gegevens in en wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met u op om de benodigde documenten met u in te vullen.

Dit beleggingsproduct wordt verkocht op basis van Execution Only. Voordat u tot een belegging overgaat, dient u zelf na te gaan of uw beleggingsprofiel aansluit bij de kernmerken van het product of eventueel uw eigen adviseur te raadplegen.

Interview met beleggingsexpert Tjerk Smelt

Wat zijn de toegevoegde waarden van de beleggingsproducten van Wilgenhaege, zijn ze wel verhandelbaar en is zo’n hoge rente wel realistisch? Dat willen we u graag toelichten. Lees het interview met beleggingsexpert Tjerk Smelt.

‘Gestructureerde Beleggingsproducten in elke beleggingsportefeuille!’

Bij beleggen is de trend diversificatie; gestructureerde beleggingsproducten passen volgens Tjerk Smelt,
directeur bij Wilgenhaege Capital Markets, zeker in dat plaatje.

Wilgenhaege geeft regelmatig gestructureerde beleggingsproducten uit, maar wat is een gestructureerd beleggingsproduct precies?
Kort gezegd, het zijn beleggingsproducten waarvan de werking van tevoren vastligt. Met de werking bedoel ik natuurlijk niet het uiteindelijke rendement, want dat kan helaas niet gegarandeerd worden, maar wel op welke wijze er rendement kan komen, wat de risico’s zijn, of er een bepaalde mate van bescherming in opgenomen is en de looptijd. Dat laatste is bijvoorbeeld een belangrijk verschil in de vergelijking tot beleggingsfondsen; een gestructureerd beleggingsproduct kent een looptijd, meestal maximaal 5 jaar.

 

Voor de crisis van 2008/2009 zag je deze producten bij meer banken en beheerders. Waarom gaan jullie door terwijl andere partijen gestopt zijn?
Inderdaad zag je deze producten heel veel in de periode 2002 tot eind 2008. In de financiële crisis die daarop volgde stopte een groot aantal beheerders en banken met de uitgifte. De producten worden meestal uitgegeven door banken en die zaten in het verdomhoekje. Daarnaast is de rente een belangrijk component. Hoe lager de rente, hoe moeilijker om een dergelijk product te bouwen. En als derde reden noem ik de wet en regelgeving. Voor de crisis werden de producten gelanceerd aan de hand van een folder, mooie kleuren en slogans. De informatieverschaffing moet nu veel uitgebreider, niet alleen wijzen op de kansen, maar ook duidelijk maken wat de risico’s kunnen zijn.

Nog steeds worden er significante bedragen in gestructureerde beleggingsproducten geïnvesteerd, ook bij de bekende groot- en effectenbanken, maar dan vrijwel alleen voor de zeer welgestelden of grotere institutionele partijen en stichtingen. Wij zijn doorgegaan voor alle soorten beleggers en hebben nu dus een unieke positie.

 

De rente die bij een aantal van jullie producten staat, lijkt onwerkelijk hoog; hoe werkt dat? Betekent dat niet ook een torenhoog risico?
Het aantrekkelijke van deze producten is vaak de mogelijkheid op een hoge rente-uitkering. Die rente is wel in de meeste gevallen voorwaardelijk; dus zeker niet gegarandeerd. Bijvoorbeeld alleen wanneer op een bepaalde datum, zeg over een jaar, de koers van de onderliggende waarden, bijvoorbeeld 2 aandelen, gelijk of hoger staat aan de startkoers.

 

Hoe hebben de gestructureerde beleggingsproducten het gedaan in de Corona-dip?
De markt is zeer hectisch geweest en daar hebben gestructureerde beleggingsproducten ook onder geleden. Wanneer een product gebaseerd is op een index of aandeel dat hard is gedaald, daalt het gestructureerde beleggingsproduct vaak ook.

Het voordeel van gestructureerde beleggingsproducten ten opzichte van een aandeel of index is echter dat er vaak een bepaalde mate van bescherming in zit. Bijvoorbeeld dat de markt tot wel 30% mag dalen, tussentijds of op de einddatum, om toch de inleg terug te ontvangen.

Ook in de dip van de markt zijn wij doorgegaan met de uitgifte van producten. En dat zie je dan ook direct terug in de mogelijke rente-uitkering. Hoe hectischer, hoe volatieler de markt, hoe mooier de rentecoupon op het product kan uitpakken.

 

Wat zie je nu in de markt?

Een aantal verschillende ontwikkelingen. In de eerste plaats zie je dat er een verschuiving plaatsvindt van de standaard beleggingsportefeuilles, de standaard profielen van 1 tot en met 5, dus een deel aandelen en een deel obligaties, naar de toevoeging van meer alternatieven. Zowel aan de aandelen- als aan de obligatiekant. Simpelweg omdat de rente extreem laag of zelfs negatief is en omdat de aandelenmarkt niet altijd datgene brengt dat men zoekt. Alternatieven zoals bijvoorbeeld gestructureerde beleggingsproducten kunnen dan een uitkomst zijn.

Een andere reden is diversificatie. Dus niet allemaal beleggingen die met het datzelfde beurssentiment meegaan. Voeg alternatieve beleggingen, zoals beleggingen buiten de beurs om en gestructureerde beleggingsproducten, toe aan de klassieke profielportefeuille en je creëert veel meer stabiliteit.

 

Laatste vraag: wat is de gouden tip bij jullie beleggingsproducten?
Een tip over een mooie belegging geef ik niet. Zo’n tip heeft vaak een heel beperkte houdbaarheid. Wij geven overigens de beleggingsproducten uit op basis van execution only. Dat houdt in dat wij graag alle informatie verstrekken, maar dat de belegger zelf beslist.

Maar een logische tip is natuurlijk dat je je moet gaan inlezen. Vaak weten beleggers bijvoorbeeld wel dat gestructureerde beleggingsproducten een maximale looptijd hebben, maar niet dat deze ook dagelijks verhandelbaar zijn. En nogmaals, het mooie van gestructureerde beleggingsproducten is dat “het is wat het is”; het staat allemaal uitvoerig beschreven in de brochure.

Daarnaast is mijn tip dat enkel een gestandaardiseerde beleggingsportefeuille aanhouden niet helemaal meer aansluit bij de huidige markt. Pas alsjeblieft diversificatie toe in de beleggingsportefeuille. Dus naast aandelen en obligaties ook oog hebben voor bijvoorbeeld gestructureerde beleggingsproducten en private investeringen. En vanzelfsprekend ben ik bereikbaar om over die mogelijkheden te sparren.

 

 

Veelgestelde vragen?

Een gestructureerd product is samengesteld uit verschillende beleggingsinstrumenten. Vaak is het een combinatie van obligaties en opties. Met de optie wordt de kans op een resultaat nagestreefd. Dit resultaat is vaak voorwaardelijk. Een voorwaarde kan bijvoorbeeld zijn dat de koers van een bepaald aandeel of de stand van een bepaalde index op of boven een bepaald niveau staat. Doordat het resultaat voorwaardelijk is kan er een relatief hoge beloning tegenover staan.

Gestructureerde producten zijn kant en klare producten. De producten kenmerken zich doordat ze een bepaalde looptijd en specifieke kenmerken hebben die van tevoren 100% bekend zijn. De gestructureerde producten zijn wel dagelijks op continue basis verhandelbaar, maar lenen zich minder voor actieve handel. (zie pagina 4 in de brochure) U kunt de ontwikkelingen van uw beleggingen volgen via onze beveiligde inlogomgeving en via de app.

Gestructureerde producten hebben een bepaalde looptijd en specifieke kenmerken die van tevoren bekend zijn. De gestructureerde producten zijn dagelijks op continue basis verhandelbaar, maar lenen zich minder voor actieve handel. U kunt de ontwikkelingen van uw beleggingen volgen via onze beveiligde inlogomgeving en via de app.

Een gestructureerd product is samengesteld uit verschillende beleggingsinstrumenten. Vaak is het een combinatie van obligaties en opties. Met de optie wordt de kans op een resultaat nagestreefd. Dit resultaat is vaak voorwaardelijk. Een voorwaarde kan bijvoorbeeld zijn dat de koers van een bepaald aandeel of de stand van een bepaalde index op of boven een bepaald niveau staat. Doordat het resultaat voorwaardelijk is kan er een relatief hoge beloning tegenover staan.

Gestructureerde producten zijn kant en klare producten. De producten kenmerken zich doordat ze een bepaalde looptijd en specifieke kenmerken hebben die van tevoren 100% bekend zijn. De gestructureerde producten zijn wel dagelijks op continue basis verhandelbaar, maar lenen zich minder voor actieve handel. U kunt de ontwikkelingen van uw beleggingen volgen via onze beveiligde inlogomgeving en via de app.

Gestructureerde producten hebben een bepaalde looptijd en specifieke kenmerken die van tevoren bekend zijn. De gestructureerde producten zijn dagelijks op continue basis verhandelbaar, maar lenen zich minder voor actieve handel. U kunt de ontwikkelingen van uw beleggingen volgen via onze beveiligde inlogomgeving en via de app.

Ontvang €200,- korting op de aankoopkosten

Koopt u de Adyen 10,2% en brengt u ons in contact met een kennis of zakenrelatie die ook inschrijft op de Adyen 10,2%, dan ontvangt u een korting van 200,- euro op de aankoopkosten voor elke kennis of zakenrelatie die u heeft aangebracht.

Een nieuwe beleggingsrekening openen bij Wilgenhaege.

Voor het aankopen van de beleggingsproducten via Wilgenhaege dient er op uw naam of op naam van uw onderneming een beleggingsrekening geopend te worden bij Binck Bank. De aanvraag van deze rekening loopt via Wilgenhaege.

Tjerk_smelt

Tjerk Smelt

Directeur Relatie Management

levi_pels_rijcken

Levi Pels Rijcken

Beleggingsadviseur

leo_klein

Leo Janse

Senior Accountmanager

albert_klein

Albert den Haan

Senior Accountmanager

ronald_klein

Ronald Koppelle

Senior Accountmanager

Koen zwart

Koen van der Werff

Beleggingsadviseur

Inschrijven?

Laat hieronder uw gegevens achter. Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met u op om de benodigde documenten met u in te vullen.

Heeft u nog vragen?

Stel hier uw vraag. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Ik ontvang graag de brochure per e-mail of per post

Het aandeel Adyen

Adyen N.V. (hierna: Adyen) is een Nederlandse betalingsverwerker dat een betaalplatform heeft ontwikkeld waarmee bedrijven (non-cash) betalingen uit verschillende verkoopkanalen kunnen accepteren in één systeem. Dit kunnen betalingen zijn die in de winkel zijn gedaan (via pintransactie), online of via een mobiele telefoon. Adyen biedt klanten een moderne infrastructuur die rechtstreeks is verbonden met kaartnetwerken (zoals Visa en Mastercard) en lokale betaalmethoden (zoals Ideal in de Benelux) over de hele wereld. Hierdoor beschikt Adyen over unieke inzichten in gegevens van kopers die met klanten kunnen worden gedeeld.

Adyen is voornamelijk actief in Europa (62% van de omzet), maar heeft ook snelgroeiende activiteiten in Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Adyen levert diensten aan ’s werelds toonaangevende bedrijven, zoals Ebay, Uber, Microsoft, Booking.com, Spotify, L’Oreal en LinkedIn. Adyen profiteert van de wereldwijde trend dat steeds minder met cash geld wordt betaald en steeds meer online wordt gekocht. Adyen heeft als doelstelling om op middellange termijn met 25-32% per jaar (organisch) te groeien, waarbij de ebitda marge moet oplopen van 55% naar meer dan 65%. Adyen wil profiteren van de snelle groei in ecommerce van hun bestaande klanten. Daarnaast willen ze met hun direct sales approach ook nieuwe grote klanten werven. Sinds kort richt Adyen zich ook op het mid market segment.

Onder leiding van de CEO en medeoprichter, Pieter van der Does, verwerkte Adyen in het boekjaar 2020 303,6 miljard euro aan betalingen. De netto omzet kwam uit op 684 miljoen euro en de ebitda kwam uit op 402,5 miljoen euro. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en had eind 2020 1.747 medewerkers.

Bron: jaarverslag 2020 en website Adyen

Adidas AG, opgericht in 1949 door Adolf Dassler, is de grootste fabrikant van sportkleding en sportschoenen van Europa en is achter Nike nr. 2 in de wereld. Adidas AG verkoopt de merken Adidas en Reebok. In het sportsegment richt Adidas zich met name op de meest populaire sporten zoals voetbal, hardlopen, training en outdoor. De producten in deze categorie zijn gemaakt om te sporten of te dragen tijdens sport. Adidas heeft ook een sportswear lijn ontwikkeld dat meer gericht is op lifestyle/ fashion. Deze producten zijn bestemd voor dagelijks draagbare (vrijetijds) kleding. Het merk Reebok richt zich met name op de fitness en fashion. Het merk Reebok (7% van de omzet) staat te koop.

Adidas haalde in 2020 een omzet van 19,8 mrd euro. Hiervan werd 21% online verkocht, 20% via het eigen retailkanaal en 59% via de groothandel. Van de totale omzet werd 27% in Europa behaald, 24% in Noord Amerika, 33% in Azie pacific, 3% uit Rusland, 6% uit Latijns Amerika en 5% uit opkomende markten. Adidas heeft het hoofdkantoor in Herzogenaurach, Duitsland.

Adidas richt zich met name op het ontwerp en verkoop van producten. De productie is bijna voor 100% uitbesteed aan productiebedrijven in landen als Vietnam, Cambodja en China. In 2020 werden 379 miljoen paar schoenen verkocht, 465 mln kledingstukken en 100 miljoen accessoires. Van de totale omzet wordt 56% uit schoenen behaald, 39% uit kleiding en 5% uit accessoires.

Voor de periode 2021-2025 heeft Adidas als doelstelling om jaarlijkse een gemiddelde omzetgroei te realiseren van 8-10% en een gemiddelde winstgroei van 16-18%. Belangrijke drivers voor deze doelstellingen zijn langjarige trends zoals toenemende sportparticipatie, groeiende penetratie van op sport geïnspireerde kleding en schoenen en digitalisering.

Bron: Website juli 2021 en jaarverslag Adidas 2020

In aantallen verkochte auto’s behoort Volkswagen tot de top 3 autofabrikanten in de wereld. Naast personenauto’s produceert het ook vrachtwagens (MAN, Scania) en motorfietsen (Ducati) In personenauto’s voert het concern 8 verschillende merken. Daarmee bestrijkt het zowel het volume (VW, Skoda, Seat) als het premium volume segment (Audi). Daarnaast voert het concern nichemerken zoals Porsche, Bentley, Lamborghini en Bugatti. Voor alle merken geldt dat deze een kwalitatief hoogwaardige en degelijke reputatie hebben bij klanten. De schaal en het brede productpallet stellen het bedrijf in staat om goed in te kunnen spelen op de snel veranderende trends en marktonwikkelingen. Gerelateerd aan de autoverkopen biedt het een spectrum aan financiële diensten zoals leasing, verzekering en wagenparkbeheer. Volkswagen is wereldwijd actief in zowel volwassen markten (Europa, VS) als groeimarkten (China). China is de grootste afzetmarkt gevolgd door Europa. In beide regio’s is Volkswagen marktleider. In de VS is de strategie erop gericht het marktaandeel te vergroten.

Met de “NEW AUTO – Mobility for generations to come” strategie wil Volkswagen een leidende positie opbouwen in e-mobility (elektrisch, zelfrijdend). Dit impliceert een fundamentele verschuiving van producent van auto’s met een verbrandingsmotor naar een aanbieder van software gedreven mobiliteit. Klimaatneutraliteit staat daarbij centraal. De verwachting is dat op de Europese thuismarkt in 2030 70% van de omzet uit elektrische auto’s zal bestaan. Om dit te realiseren bouwt Volkagen het Scalable Systems Platform (SSP). Dit productieplatform moet vanaf 2026 operationeel zijn. Het doel is om hiermee efficiënt technologie en productiecapaciteit te delen tussen de verschillende merken en modellen. Ook de ontwikkeling van eigen batterijtechnologie en software voor autonoom rijden staan centraal in het strategisch plan.

Bron: Website juli 2021 en jaarverslag Volkswagen 2020

Belangrijke informatie

*Adyen 10,2% is een beleggingsproduct met een hoog risico. U dient het prospectus goed te lezen om de potentiële risico’s en voordelen in verband met de beslissing om in dit beleggingsproduct te beleggen volledig te begrijpen. De goedkeuring van het prospectus door de bevoegde autoriteit is geen aanprijzing van het aangeboden beleggingsproduct. De waarde van Adyen 10,2% kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. U kunt uw volledige inleg verliezen. U dient uw beslissing om te beleggen in Adyen 10,2% uitsluitend te nemen op basis van het prospectus, de supplementen bij het prospectus en de definitieve voorwaarden (Final Terms) van Adyen 10,2%. Deze documenten zijn beschikbaar op deze landingspage.

Wilgenhaege Capital Markets B.V. staat geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) te Amsterdam en beschikt over een vergunning op grond van artikel 2:96 Wet op het financieel toezicht.